براساس جستجوی مقاله و تحقیق دانشجویی در مورد استعداد یادگیری تعداد 156 مورد در سایت یافت گردید که می توانید پس از مطالعه عناوین این تحقیقات و مقالات دانش آموزی و دانشجویی برای دانلود تحقیق در مورد استعداد یادگیری و یا دانلود مقاله درباره استعداد یادگیری اقدام نمائید:
این پروپوزال در مورد بررسی ارتباط یادگیری سازمانی و مدیریت استعداد کارکنان (رشته مدیریت) می باشد. پروپوزال کامل و آماده ، نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی ، منبع نویسی داخل متن و پاورقی مقدمه: امروزه در هر جامعه ای سازمانها کارکرد های مهمی را انجام می دهند و نقشی حیاتی در زندگی اقتصادی، […]
مقدمه: بحث و تحقیق را در روان شناسی می توان هم به صورت تحلیلی انجام داد، هم به صورت تالیفی یا ترکیبی. بحث تحلیلی که در روان شناسی عمومی و تجربی معمول است به این صورت است که حالات و فعالیت های گوناگون روانی را به اعتبارهایی دسته دسته کرده و آن ها را زیر […]
بخشی از بیان مساله: امروزه اهمیت و ضرورت آموزش و پرورش پیش از دبستان بیش از گذاشته احساس می شود. تحقیقاتی که این در این زمینه شده است همه موید این مطلب است که وجود دوره پیش از دبستان موجب بهبود مهارت های روانی حرکتی و سازگاری اجتماعی کودکان در دوره های آتی آنان می […]
مقدمه این موضوع که دانش آموزان چگونه یکدیگر را درک کرده و چگونه با هم ارتباط برقرار می کنند جنبه ای فراموش شده از آموزش است . بیشتر زمان آموزش ، صرف ایجاد ارتباط مناسب بین دانش آموزان و مواد آموزشی می شود و مقدار نیز صرف چگونگی تعامل با دانش آموزان می گردد . […]
در این تحقیق عوامل و فاکتورهای موثر بریادگیری نظیر وراثت، تجربه، پرسپکتیو، استعداد، علایق، ظرفیت، نیاز سبکهای یادگیری، رویکردهای یادگیری، گرایش و نگرش بیان شده اند. مقدمه امروزه کاملاً مشخص شده است که تفاوت های افراد در یادگیری فقط تا حدی به هوش و توانایی های آن ها بستگی دارد؛ بنابراین عوامل دیگری نظیر ویژگی […]
فهرست مطالب مقدمه: ۴ تاریخچه و تعریف و فراوانی ۶ تاریخچه ۷ تعریف اختلالات یادگیری ۹ درجه شیوع ( فراوانی) ۱۵ ویژگیهای افراد دارای ناتوانی های یادگیری ۱۷ ویژگیهای کودکان مبتلا به ناتوانیهای یادگیری ۱۸ ویژگیهای کودکان مبتلا به ناتوانی در ریاضیات ۲۲ ویژگیهای نوجوان دارای اختلالات یادگیری ۲۲ انواع ناتوانی های یادگیری ۲۵ ناتوانی […]
مقدمه : شاید برای عده ای تصور اینکه بتوان در مدرسه ای از تشویق استفاده کرد کمی دشواراست اما واقعیت این است که می توان در سنگر مدارس شاهد حضور با شکوه معلمان وشاگردانی بود که با سرمایه از محبت وچهره های متبسم ومصصم در تلاش هستند که در کارهای خود موفق بوده اند. پس […]
چکیده: اختلالات یادگیری مانع از شکوفایی استعدادهای دانش آموزان می شود و باعث سرخوردگی و تحقیر آنها می شود، شناسایی و تشخیص اختلالات یادگیری و اقدام در مورد درمان و رفع مشکل آنان امری است که باید موردتوجه دست اندرکاران تعلیم و تربیت قرار گیرد. عواملی نظیر بیماری های جسمانی، ناراحتی های عاطفی، نامساعد بودن […]
چکیده: هدف اصلی این گزارش، شناخت نیازها و رفتار انسان در درون سازمان های آموزشی است. کوشش بر این است که رفتار از جنبه های فطری انسان تفسیر شود و راه های برانگیختن دانش آموزان با تکیه بر همین نیازها مورد بررسی قرار گیرد. این مطالعه راهی به سوی شناخت شخصیت و استعدادهای خود و […]
چکیده رسالت اصلی آموزش و پرورش ، پرورش انسانهایی خلاق و نو آفرین است . انسانهای توانایی که با خلاقیت و نوآوری خود بتوانند زمینه توسعه ، ترقی و پیشرفت میهن اسلامی خویش را فراهم سازند ، از آنجا که کلیه فعالیتهای نظام تعلیم و تربیت در مدرسه صورت می گیرد ، لذا مدرسه نقش […]
چکیده: معلم باید شاگردان را به اشتغالات – علمی در تمام اوقات واعاده و تکرار محفوظات در اوقات مناسب تشویق وتحریص نماید. و راجع به مباحث و مسائل مهمی که برای آنها بیان شده است. پرسش های مطرح سازد. اگر ملاحظه کرد که شاگردی مسائل ومباحث مذکور را درک کرده وآنها ر ادقیقا بخاطر سپرده […]
چکیده: هنر کلید فهم زندگی است . آدمی در دوران حیات و در جهت رشد و کمال ابعاد وجود خود و برقرار سازگاری و تعادل لازم با موقعیت ها ، می باید قادر باشد به حل مسائل پرداخته و بر موانع یا مشکلاتی که بر سر راه رسیدن به هدف مورد نظر موجود است ، […]
چکیده: بهره مندی انسان از هوش و استعدادهای خدادادی، از دیرباز او را بر آن داشته است که با مشاهده جلوه های شگفت انگیز طبیعت، عزمی جزم و انگیزه ای قدرتمند در جهت آگاهی یافتن از دانش و فناوری های روز داشته باشد و در راستای تحقق هر چه بیش تر اهداف علمی – آموزشی […]
فصل اول طرح تحقیق مقدمه بدون تردید یکی از عناصر اساسی تکوین و توسعه و عوامل فرهنگی ، اقتصادی و اجتماعی هر جامعه ، نظام آموزش و پرورش آن است . در باب قضاوت کارآیی این نظام می توان از پیشرفت تحصیلی با مفهوم موفقیت دانش آموزان در گذراندن دروس یک پایه تحصیلی یاد کرد […]
مقدمه: مشخصه اختلالات یادگیری در کودک یا نوجوان عدم پیشرفت تحصیلی در زمینه خواندن، بیان نوشتاری یا ریاضیات در مقایسه با توانایی هوش کلی کودک است. برای کودکان دچار اختلالات یادگیری اغلب دشوار است پا به پای همسالانشان در برخی موضوعات تحصیلی پیش روند، اما در سایر موضوعات و مواد درسی عملکرد خوبی دارند. اختلالات […]
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق درباره ماهیت یادگیری به بررسی مفهوم یادگیری از دیدگاه های مختلف نظری می پردازد. این متن شامل تحلیل های گسترده از نظریه های یادگیری و مرور پژوهش های مرتبط با فرایند یادگیری در زمینه های مختلف است. ماهیت یادگیری یادگیری یکی از مباحث مهم در روان شناسی تربیتی است که […]
این پروپوزال در مورد بررسی ارتباط انگیزش یادگیری با عملکرد یادگیری دانشجویان (رشته مدیریت) می باشد. پروپوزال کامل و آماده ، نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی ، منبع نویسی داخل متن و پاورقی مقدمه : در یادگیری دانشجویان و دانش آموزان، انگیزه یکی از مهم ترین مسائل و موضوعات می باشد؛ در واقع […]
این پروپوزال در مورد بررسی ارتباط مدارس هوشمند و یادگیری (رشته مدیریت) می باشد. پروپوزال کامل و آماده ، نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی ، منبع نویسی داخل متن و پاورقی مقدمه در آغاز هزاره ی سوم ، با گذر از دوران صنعتی موج چهارم حیات بشر که پیتر دراکر اصطلاح « جامعه […]
این پروپوزال در مورد بررسی ارتباط هوش معنوی، یادگیری خودتنظیمی و عملکرد تحصیلی (رشته روانشناسی) می باشد. پروپوزال کامل و آماده ، نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی ، منبع نویسی داخل متن و پاورقی مقدمه : رشد و بالندگی هر جامعه ای مرهون نظام آموزشی آن جامعه است. براین اساس همه ساله کشورها […]
این پروپوزال در مورد بررسی رابطه یادگیری سازمانی و بهر ه وری نیروی انسانی (رشته مدیریت دولتی) می باشد. پروپوزال کامل و آماده ، نگارش حرفه ای براساس اصول پروپوزال نویسی ، منبع نویسی داخل متن و پاورقی مقدمه: امروزه اهمیت بهرهورى و لزوم بررسى آن باتوجه به گسترش سطوح رقابت، پیچیدگى تکنولوژى، تنوع سلیقهها، […]
چکیده : – هرچند بیشتر دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری در زمینه ی ریاضیات قوی به نظر می رسند، اما مقداری از آنها نیز مشکلات جدی دراین زمینه دارند. نارسایی در محاسبه، ناتوانی شدید در یادگیری و به کارگیری ریاضیات معمولا با اختلال عملکرد عضوی همراه است. – دانش آموزان دچار ناتوانی های یادگیری […]
چکیده اینجانب ، دارای مدرک فوق دیپلم ادبیات ، با سال سابقه خدمت در آموزش وپرورش در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ بادانش آموزی به نام فاطمه تجری درمدرسه ابتدایی آشنا شدم که این دانش آموزبه درس ریاضی گوش نمی دادوکتاب ودفترریاضی نداشت ودیربه مدرسه می آمدوانگیزه ای برای خواندن درس ریاضی نداشت وپس ازتحقیق ومشاهده وبررسی […]
چکیده یکی از ضرورت های نظام آموزشی، موفقیت در ادامه و گسترش مهارت های لازم تحصیلی در دانش آموزان است. یک راه برای دستیابی به عملکرد بهتر در آموزشگاه، استفاده از روش ها و فنون مطالعه ویادگیری است. دو عنصر اساسی معلم و دانش آموز در امر آموزشی و یادگیری وجود دارد و یادگیری مستلزم […]
چکیده هدف اصلی این مقاله، شناخت نیازها و رفتار انسان در درون سازمان های آموزشی است. کوشش بر این است که رفتار از جنبه های فطری انسان تفسیر شود و راه های برانگیختن کارکنان با تکیه بر همین نیازها مورد بررسی قرار گیرد. این مطالعه راهی به سوی شناخت شخصیت و استعدادهای خود و دیگران […]
چکیده : انگیزش از مباحث اساسی سازمان و مدیریت و به ویژه مدیریت در آموزش و پرورش است . میزان کوشش و فعالیت هر فرد در سازمان به میزان انگیزش او بستگی دارد . مطالعه انگیزش ، کوششی برای شناخت و پاسخ به چراهای رفتار است . این که چرا انسان ها رفتارهای متفاوتی دارند […]
چکیده انگیزه حالت مشخصی است که سبب ایجاد رفتاری معین می شود. انگیزه های روانی به طور عمده تحت تاثیر اجتماع خاصی قرار دارند که دانش اموز در آن رشد کرده است. انگیزش به علت رفتار اشاره دارد، روان شناسان مفهوم انگیزش را به عواملی محدود می سازند که به رفتار دانش اموز نیرو می […]
1- مقدمه این پرسشی است که توسط بسیاری از آموزگاران و والدین مطرح می شو: «برای پیشرفت در یادگیری ریاضی چه باید کرد؟» اما متاسفانه جواب کوتاه، خلاصه و فراگیری برای آن وجود ندارد، زیرا نه تمام دانش آموزان کاملاً مشابه یکدیگر هستند و نه مشکلات آن ها لزوماً همسان است، با این وجود اقداماتی […]
نظام آموزشی فرانسه – آموزش پیش دبستانی – آموزش پیش دانشگاهی – آموزش پایه – آموزش ابتدایی – آموزش متوسطه – نظام آموزش عالی – پژوهش و تحقیقات – آموزش غیر رسمی – آموزش فنی و حرفه ای – آموزش استثنایی – آموزش معلمان آموزش پیش دبستانی ساختار آموزشی حضور در دوره های آموزش پیش […]
حضور در دوره های آموزش پیش دبستانی در کشور فرانسه اختیاری و رایگان بوده وبه منظور آموزش کودکان رده های سنی ۵-۲ سال در نظر گرفته شده است. شایان ذکر است آندسته از کودکانی که تا روز اول سال تحصیلی مدارس به سن ۲ سالگی رسیده باشند، مورد پذیرش واقع می گردند اقداماتی نیز در […]
این تحقیق در مورد هوش می باشد و به طور کامل به تعریف، انواع و ویژگی های هوش می پردازد. این تحقیق به دانشجویان رشته روانشناسی، علوم تربیتی و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد. چکیده هوش معقوله ای قابل رویت یا احساس شدنی نیست، بلکه یک صفت فرضی و یک مفهوم انتزاعی و مجرد است […]