تحقیق در مورد اختلالات یادگیری

مقد مه:
یک اختلال یاد گیری، اختلالی عصب زیست شناختی است که از یک مشکل جد ی د ر خواند ن، حساب کرد ن و یا کلمه بند ی نوشتن به وجود می آید که انتظار نمی رود به یک فرد عاد ی نسبت د اد ه شود . یک اختلال یاد گیری نه یک اختلال یاد گیری است ونه به وسیله ی یک اختلال هیجانی ایجاد می شود .

اگر د رست ارزیابی نشود تاثیر بالقوه ای روی عملکرد ناسازگارانه ی فرد د ارد و د ر حوزه های چند گانه ی زند گی ضعف ایجاد می نماید . وقتی فرد ی مظنون به اختلال یاد گیری می شود ، یک ارزشیابی عصب روان شناختی توانایی ها ضروری است تا منبع مشکل را به علاوه د ر حوزه های توانایی عصب روان شناختی تعیین کند که می تواند به عنوان پایه ای برای فنون جبرانی و اختیارات د رمانی باشد .

فهرست مطالب:
مقد مه
اختلال یاد گیری چیست؟
ریشه های اختلال یاد گیری
ناتوانی های حافظه و راهبردهای آن
علل بروز اختلالات یادگیری
از عوامل بعد از تولد عبارتند از
عوامل فیزیولوژیک موثردر بروز اختلالات یادگیری
عوامل بیوشیمیایی موثر دز بروز اختلالات یادگیری
عوامل آموزشی موثر در بروز اختلالات یادگیری
انواع اختلالات یادگیری
چه کسانی دارای اختلالات یادگیری هستند ؟
انواع ناتوانی های یادگیری
استفاده از دارو درمانی و آموزش های خاص در درمان اختلالات یادگیری کودکان
راه های تقویت حافظه
انواع اختلالات
اختلال ترس
افسردگی اضطرابی
اختلال وسواس اجباری
اختلال استرس بعدا از تروما
اختلال اضطرابی اجتماعی
ترس های خاص
درمان اختلالات اضطرابی
درمان اختلالات یادگیری1
نتیجه گیری
منابع

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 37

پس از پرداخت آنلاین، بلافاصله لینک دانلود فعال می شود و می توانید فایل را دانلود کنید. در صورتیکه ایمیل خود را وارد کرده باشید همزمان لینک دانلود فایل به ایمیل شما نیز ارسال میگردد.