مقاله فنون تدریس لغات انگلیسی

مقدمه
معلمین باتجربه زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم خیلی خوب می دانند که لغت تا چه اندازه اهمیت دارد. آنها می دانند که محصلین باید هزاران لغت را که گویشوران ونویسندگان انگلیسی به کار می برند بیاموزند. خوشبختانه، نیاز به لغت نکته ایست که هم معلمین و هم محصلین برآن متفق القول اند. البته طی سالیان متمادی در برنامه های خاص آماده سازی معلمین زبان توجه چندانی به روشهای یاری دادن محصلین درخصوص آموختن لغت نشده است.  دربعضی از کتابها به معلمین توصیه شده است که محصلین می توانند لغات را بدون کمک بیاموزند درحقیقت گاهی به معلمین گفته شده است که پیش از آموختن گرامر و سیستم صوتی زبان نباید لغات زیادی رابه محصلین یاد داد. درمقالاتی که درمجلات خاص معلمین می خوانیم بندرت از مقوله لغت صحبت به عمل می آید، درمقابل بر تلفظ و گرامر تاکید شده و برلغت یا تاکید نمی شود و یا این تاکید اندک است. خلاصه آنکه در برنامه های ویژه معلمین درسالهای اخیر مساله لغت به بوته فراموشی سپرده شده است، و لازم است کوششی به عمل آورده و به علت آن پی ببریم.

فهرست مطالب
مقدمه
«فصل اول»
دلیل بی توجهی به آموزش لغت درگذشته
دلایل فعلی تاکید برآموزش لغت درحال حاضر
«فصل دوم »
تدریس لغت درمرحله ابتدایی
چرا یادگیری لغات مقدماتی با اشکال روبرو می شود؟
ایجاد احساس نیاز به کلمات
نگاهی به یک درس از یک کتاب درسی
درمورد لیست موجود در صفحه کتاب درسی چه باید کرد؟
نشان دادن معانی کلمات
«فصل سوم»
شیوه هایی دیگر برای کلاسهای مبتدیان
دلیل مفید بودن جملات امری در تدریس لغت چیست؟
به کار گیری اشیاء واقعی برای تدریس لغت
تعیین ارزش تصاویری که محصلین رسم می کنند
دراین مقاله نکات زیر مورد توجه قرار گرفت:
«منابع»

تاریخچه زبان انگلیسی
انگلیسی چیست؟
(ریشه ها)
تاریخ مختصر از منابع و رشد زبان انگلیسی
انگلیسی قدیم (باستان)
انگلیسی میانه (وسطی)
انگلیسی مدرن
انگلیسی مدرن اخیر
تنوع در زبان انگلیسی
یک خلاصه از تاریخ شناسی انگلیسی

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 34

پس از پرداخت آنلاین، بلافاصله لینک دانلود فعال می شود و می توانید فایل را دانلود کنید. در صورتیکه ایمیل خود را وارد کرده باشید همزمان لینک دانلود فایل به ایمیل شما نیز ارسال میگردد.