پاورپوینت ویژگی کیفیت داده

در پاورپوینت ویژگی کیفیت داده ابتدا مفهوم کیفیت و اساتید ان نام برده شده سپس تئوری افرادی چون دمینگ ،ژوران،کرازبی بحث شده و اصول چهارده گانه دمینگ اورده شده سپس به بررسی تاریچه کیفیت در مراقبت بهداشتی و کفایت سازمان مراقبت بهداشتی پرداخته شده و سپس راجع به کیفیت داده و اهمیت ان و ویژگی کیفیت داده و توضیح هر کدام از ویژگی ها بحث شده و در نهایت دو مدل CHIQ و مدل اهیما در باره کیفیت داده بحث شده است.

مفهوم کیفیت

مفهوم کیفیت مشتری محور است و کیفیت توسط مشتری تعریف میشود و همین مشتری است که محصولات یا خدمات را ارزیابی کرده، درباره کیفیت آن قضاوت مینماید. تعاریف متعددی از کیفیت وجود دارد.

کیفیت یعنی انچه که کاملا برای مقصود مناسب باشد.
درجه عالی بودن یک چیز را کیفیت گویند.

تعریف ایزو از کیفیت :

کلیه ویژگیها و خصوصیات یک موجودیت )محصول یا خدمت( که بتواند بطور تلویحی یا تصریحی نیازهای استفاده کننده را بر طرف نماید.

کیفیت و اساتید ان

برای درک مدیریت کیفیت باید از دمینگ , ژوران و کرازبی که تئوری هایی را ارائه نموده اند نام برد هر یک از این تئوری ها در روش کنترل کیفیت در مراقبت بهداشتی تاثیر داشته است.

تئوری دمینگ

اولین و شاید شناخته شده ترین پیشگام کیفیت ادوارد دمینگ بوده است.
فلسفه دمینگ مبتنی بر فرایند است .
و بر کنترل چگونگی انجام یک کار یا چگونگی ساخت محصول تاکید دارد.
دمینگ 14 اصل را برای انجام درست کارها در بار اول و برآوردن نیازهای و انتظارات مشتریان ارائه داده است.

اصول چهارده گانه دمینگ

1 – ایجاد یک عزم و اراده مستمر برای بهبود مداوم تولید و خدمات
2 – پذیرش و بکارگیری فلسفه جدید توسط مدیران ارشد و کارکنان
3 – خاتمه دادن به بازرسی محصول و جایگزین کردن ایجاد کیفیت درفرآیند
4 – خرید اقلام و مواد اولیه از یک منبع بدون توجه به اصل ” صرفاً قیمت پائین “.
5 – توجه   به بهبود و بهینه سازی مستمر فرایندها به منظور کاهش مستمر ضایعات
6- برقراری آموزش های شغلی برای مدیران و کارکنان
7 – برقراری روش نوین رهبری ” بجای تشخیص مقصر کیست ، به موضوع مشکل در چیست ، توجه کنید”.
8 – از بین بردن ترس در سازمان
9 – از بین بردن فاصله و سدهای موجود میان واحدهای مختلف
10 – خودداری از شعار دادن ، موعظه کردن و هدف گذاری برای کارکنان
11 – حذف اهداف کمی برای کارکنان و مدیران
12 – از میان برداشتن سدهایی که مانع حس افتخار کارکنان از کارشان میگردد .
13 – تشویق و ترغیب کارکنان برای ارتقای فرهنگ و دانش خود و ترویج فرهنگ خودآموزی و خودبهسازی
14 – تعهد مدیریت را باید به کیفیت و بهره وری و اصول فوق آشکار سازید و همگان را برای تغییر و تحول بسیج کنید.

تئوری ژوران

جوزف ژوران :کیفیت یک کالا یا خدمت را مناسب بودن آن کالا یا خدمت برای هدف یا استفاده خاصی که منظور شده،تعریف می کند. او برای ارتقای کیفیت یک رویکرد سه مرحله ای دارد که عبارتنداز:

طراحی کیفیت:شامل شناخت و تعیین مشتری ها و نیازهای آنها،طراحی محصول(یا خدمت) براساس نیازها و بالاخره طراحی فرایندها برای تولید آن محصول می باشد.

کنترل کیفیت: عبارت است از ارزشیابی عملکردبه منظور تعیین عملکرد واقعی و مقایسه آن با اهداف.
ارتقای کیفیت: شامل ایجاد زیر ساخت مناسب و تیم های ارتقاء برای ارتقاء فرایندها است.
همچنین جوران ، برای کنترل کیفیت بر استفاده از روشهای آماری تاکید بسیار دارد.

فهرست مطالب

مفهوم کیفیت و اساتید ان
تئوری دمینگ
اصول چهارده گانه دمینگ
تئوری ژوران
تئوری کرازبی
تاریخچه کیفیت در مراقبت بهداشتی
کفایت سازمان مراقبت بهداشتی
کیفیت داده
اهمیت کیفیت داده
وبژگی کیفیت داده و توضیح انها
ویژگی کیفیت مدیریت اطلاعات
مدل CHIQ
مدل اهیما

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات تعداد صفحات: 51

پس از پرداخت آنلاین، بلافاصله لینک دانلود فعال می شود و می توانید فایل را دانلود کنید. در صورتیکه ایمیل خود را وارد کرده باشید همزمان لینک دانلود فایل به ایمیل شما نیز ارسال میگردد.