پاورپوینت گسترش کارکرد کیفیت qfd

تاریخچه پیدایش QFD
QFD برای اولین بار به عنوان مفهومی برای توسعه محصولات جدید براساس کنترل کیفیت جامع به وجود آمد.
(QFD) ترجمه واژه کنجی (Kanji) است که ژاپنی ها برای توصیف تعمیم گسترش کیفیت از آن استفاده می کنند.

تعریف
QFD ابزاری است که تبدیل کننده نیازهای واقعی مشتری با ویژگی های محصول / خدمت می باشد

تعریف QFD با توجه به منابع آموزشی GOAL/QPC عبارتست از:
روش و فرایندی نظام مند و ساخت یافته به منظور شناسایی و استقرار نیازمندی ها و خواسته های کیفی مشتریان در هر یک از مراحل تکوین محصول از طراحی های اولیه تا تولید نهایی که برای استقرار مناسب آن نیاز به همکاری همه جانبه بخش های مختلف سازمان از جمله بازاریابی، فروش، برنامه ریزی، مهندسی، تولید، خدمات پس از فروش و… می باشند

وظایف QFD
به طور خلاصه می توان وظیفه QFD را در دو جمله تعریف کرد:
تبدیل و ترجمه نیازمندی های مشتریان به مشخصات فنی محصول
تعیین فعالیت های کیفیتی متناسب با مشخصات فنی محصول

QFD مترجم صدای مشتری
عدم درک صحیح صدای مشتری(خواسته ها و نیازها) به این معناست که تلاش برای توسعه محصول جدید با تاخیر زیادی آغاز می شود زیرا این مشتری است که محصول را خریداری می کند و اوست که باید از خرید آن راضی باشد

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات تعداد صفحات: 22

پس از پرداخت آنلاین، بلافاصله لینک دانلود فعال می شود و می توانید فایل را دانلود کنید. در صورتیکه ایمیل خود را وارد کرده باشید همزمان لینک دانلود فایل به ایمیل شما نیز ارسال میگردد.