تجربیات معاون آموزشی شماره 2

فایل تجربیات معاون آموزشی شماره 2 بصورت ورد و قابل ویرایش به اضافه سه فرم داده شده توسط آموزش پرورش بصورت کاملا عالی و تضمین شده می باشد فهرست مطالب در زیر آمده است. و بالای ۵۰ صفحه می باشد.

مقدمه :
اینجانب     مدت    سال است که به خدمت در آموزش و پرورش مشغول می باشم .در سال های اخیر به عنوان معاون آموزشی   مشغول بکار شدم . هدف از این تحقیق بیان تجربیات مدیریتی و معاونتی خودم در پست معاونت می باشد .  ابتدا اهمیت مدیریت و معاونت در مدرسه را در زیر بیان می نمایم .
مدرسه سازمانی است که مدیریت و معاونت آن در تربیت تعداد زیادی از کودکان و دانش آموزان و  شکل دادن شخصیت آن ها و حالت و نفوذ چشمگیر دارد و هرگونه کوتاهی ، سهل انگاری و اشتباه او  و همکارانش تاثیرات نامطلوب و زیان بار زیادی در رشد افراد وکل جامعه دارد . ترقی هر جامعه ای در گرو نوع و چگونگی فعالیتی است که در مدارس انجام گیرد و اثر مدیریت و معاونت به عنوان رهبر آموزشی در مدرسه را نمی توان نادیده گرفت و با ایجاد روحیه لازم برای ارائه همکاری در امر تعلیم و تربیت ، ایجاد نظم مدرسه ، رعایت تصمیم گیری ، برنامه ریزی و تشویق ، رتبه ، نظارت و کنترل و ارزشیابی و غیره بتواند افراد شایسته را تربیت و تحویل جامعه بدهد . بنابراین معاون در همه احوال قصد هدایت و خدمت به دانش آموزان ، همکاران را دارد . او در هر زمانی سعی می کند مشکلات و مسائل آن ها را حل کند . حل مشکلات و رسیدگی به امور همه شامل افراد داخل مدرسه و هم مشاغل مردم خارج از مدرسه یعنی کل جامعه ، اولیا و تمام کسانیکه به نحوی با مدرسه ارتباط دارند می شوندچرا که معاون کسی است که خوب اعتماد به نفس دارد اما به نفس اعتماد نمی کند :

– برای من حق مهمتر از حقوق است .
– در بین دانش آموزان بد نمی شناسم .
-هم راه نمایی می کنم  هم چاه نمایی .
– بیشتر با تشویق معاونی می کنم تا تنبیه
– دانش آموزان را به جای آموزش و پرورش ،پرورش و آموزش می دهم .

معاون بهترین باغبان برای گل های نو شکفته امید است زنده و پایدار بمانی و باغ پر طراوت پیوسته شکوفا بماند پس قدم ما استوار و محکم بدار و در هیچ لحظه ،لرزه برخود راه مده ،و در کوران راه مقاوم و صبور باش و نا ملایمات به انبیا تاسی کن و برای تاسی همواره باقی بمان و  بر الگو بودنت ببال و سرافرازی کن و هرگز تو را شاید که تربیت پرورش روان ها از راه بمانی.
در این تحقیق سعی بر آن دارم تا گوشه ای از تجربیات خودم را در زمینه معاونت در مدرسه بیان نمایم .امید است مورد استفاده سایر همکاران قرار گیرد .

نکات کلیدی :
معاونت آموزشی ، وظایف ، تجربیات ، راهکارها

فهرست مطالب
مقدمه : 8
نکات کلیدی : 9
تعاریف مفاهیم کلیدی : 10
معاونت مدرسه : 10
تجربه چیست؟ 10
تعریف پیشنهاد 10
وظایفی که بنده به عنوان معاون آموزشی برعهده داشتم : 11
بیان تجربیات بنده در زمینه معاونت در مدرسه 13
تجربه 1 : چگونگی شناخت دانش آموزان وثبت سوابق انظباطی ودرسی آنها : 13
تجربیات مفید بنده وشیوه عملکرد موثر من در ارایه نمره انظباط 13
تجربه 2 : شیوه های تشویق دانش آموزان درمسایل گوناگون آموزشگاه که استفاده می کردم 13
تجربه 3 : نحوه برخورد بنده با دانش آموزانی که مقررات مدرسه را رعایت نمی کنند : 14
چند نکته : 14
تجربه 4 : تجربه های مفید درباره ارزشیابی ونظارت برکار همکاران 15
تجربه 5 : تجربه های مفید کنترل غیبتها وتاخیر دانش آموزان: 16
تجربه 6 : روش های مفید که برای زنگهای تفریح استفاده می کردم 17
تبیین تجربیات بنده به عنوان معاون آموزشی 17
تجربه های مفید درباره شیوه مناسب اجراء برنامه های آغازین 17
تبیین تجربه های مفید بنده درباره شیوه مناسب اجراء برنامه های آغازین 18
1- قراعت قرآن به شیوه های مختلف مانند 19
2-خواندن داستان ها ی کوتاه وآموزنده در برنامه های آغازین 20
3-خواندن اشعار دلنشین و اثر گذار در برنامه های آغازین 20
4-انجام حرکات نمایشی ورزشی توسط دانش آموزان مستعد 20
بیان نکات ویژه و کلیدی حاصل تجربیات بنده 22
1 – نقش بنده به عنوان معاون در مشارکت دانش آموزان در امور مدرسه 22
2 – نقش بنده به عنوان معاون در همکاری با والدین دانش آموزان 22
3 – نقش بنده به عنوان معاون در ایجاد نظم و انضباط : 23
4 – نقش بنده به عنوان معاون مدرسه در وضعیت بهداشتی مدرسه : 24
اقدامات خاص بنده به عنوان معاون آموزشی 25
بررسی علل بی نظمی و بی انضباطی دانش آموزان و تلاش برای حل و رفع این مشکل 25
چکیده اقدام خاص 25
بیان وضعیت 26
تعریف مفاهیم واصطلاحات: 27
یافته های علمی: 28
علل بی انضباطی دانش آموزان 28
الف :علل مربوط به دانش آموزان مانند: 28
ب)علل مربوط به معلم 29
ج)علل مربوط به کلاس درس: 30
تاثیر محیط عاطفی کلاس : 31
د)علل مربوط به خانواده: 31
ه)علل مربوط به روابط اجتماعی : 32
و)عوامل روانی : 33
پیشینه ی تحقیق: 34
گرد آوری شواهد1: 35
تحلیل یافته های علمی وبیان راه حل 36
دلایل بی انضباطی دانش آموزان: 37
راههای کاهش یا حذف رفتار های بی نظمی 38
انتخاب راه حل موقتی و اجرای نظارت بر آن: 43
گردآوری اطلاعات (شواهد2): 43
ارزشیابی ونتیجه گیری و گزارش نهایی: 44
ارائه الگو حاصل تجربیات بنده به عنوان معاون آموزشی : 45
1 – چگونه نظم و انضباط را در دانش آموزان نهادینه کنیم . 45
چگونه توانستم مشارکت اولیاء را در امور آموزشی ، پرورشی و عمرانی آموزشگاه افزایش دهم؟ 47
توصیه و راهکارهای به سایر معاونین مدرسه حاصل تجربیات 50
توصیه ها و راهکارهای دیگر 52
نتیجه گیری : 54
منابع 55

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 55

پس از پرداخت آنلاین، بلافاصله لینک دانلود فعال می شود و می توانید فایل را دانلود کنید. در صورتیکه ایمیل خود را وارد کرده باشید همزمان لینک دانلود فایل به ایمیل شما نیز ارسال میگردد.