تحقیق چالشهای دانش آموزان مرزی یا دیر آموز

چکیده:
کودکان دیرآموز متنوعی دارند که برخی از آنان با سرعت بیشتری نسبت به همسالان خود یاد می گیرند، در حالی که برخی دیگر در یادگیری کندتر عمل می کنند و این وضعیت ممکن است باعث مشکلاتی در تامین نیازهای شخصی و یا متطلبات دیگران  از آنان شود. گروهی از کودکان دیرآموز، که دارای هوش معادل 70 تا 85 هستند و تقریباً 6.13 درصد از کل جمعیت را تشکیل می دهند، به عنوان یک جامعه مختصر از افراد مشخص نشده اند و در زمینه های غیر تحصیلی و فعالیتهای ذهنی پیچیده، مستقل و موفق می توانند عمل کنند.

هرچند این کودکان ممکن است به نیازهای آموزشی ویژه ای داشته باشند، اما محققان بیشتر معتقدند که در جایگاه مناسب سیستم آموزشی نیستند و می بایست در مدارس عادی تحصیل کنند. بنابراین، معلمان در کلاس های عادی با تنوع ویژگی های شناختی و عاطفی دانش آموزان مواجه هستند و برای موفقیت در آموزش باید به شناخت کامل ویژگی های همه جانبه این کودکان پرداخته و آموزش خود را با توجه به توانمندی های مختلف آنها تنظیم کنند.

این مسئله نیازمند زمان و تلاش بسیاری از سوی معلمان است، و آموزش های مناسب برای شناخت صحیح ویژگی های دانش آموزان دیرآموز و نیز چگونگی مداخله موثر در فرآیند یادگیری آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. برنامه ریزی دقیق و پویایی برای آموزش این دسته از دانش آموزان نیاز به همکاری فعال معلمان، دانش آموزان، و خانواده ها دارد.

این برنامه ها باید با نیازهای گوناگون ویژگی های آنها هماهنگ شده و با ارائه آموزش فردی شده، تیمی، و تقویت مهارت های اجتماعی، بهبود عملکرد آموزشی این گروه از دانش آموزان را تضمین کنند. ارزیابی مستمر و پویا از عملکرد دانش آموزان و اجرای برنامه ها نیز برای موفقیت این روند حیاتی است.

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 16

پس از پرداخت آنلاین، بلافاصله لینک دانلود فعال می شود و می توانید فایل را دانلود کنید. در صورتیکه ایمیل خود را وارد کرده باشید همزمان لینک دانلود فایل به ایمیل شما نیز ارسال میگردد.