ریسک های تشخیص داده شده و انتخاب ها در تصمیم های کارآفرینانه بنگاه های جدید

چکیده:
اگر چه ریسک نقشی اساسی در اغلب تصمیم گیری های کارآفرینانه بازی می کند، تحقیقات علمی کمی به عمل آمده است که صراحتا شرح داده باشد که چقدر اجزای ریسک، درک ریسک و تمایل طبیعی کارآفرینان به پذیرش ریسک، بر انتخاب میان تصمیمات بالقوه کارآفرینانه می گذارد. در این مطالعه علمی از گروه نمونه ای از کارآفرینان شرکت های تند رشد آمریکایی خواسته شد که بین تعدادی تصمیم مخاطره آمیز فرضی انتخابهایی انجام دهند. نتایج نشان داد که اینگونه انتخاب ها تحت تاثیر ریسک هایی که به طور ذاتی در هر تصمیم جدید وجود دارد و نیز- همانطور که در الگوی نتایج پیش بینی شده برای هر تصمیم هم آورده شده است- تحت تاثیر درک متفاوت کارآفرینان از این ریسک ها و تفاوت در تمایل آنها به پذیرش ریسک، صورت می پذیرند.
هدف نمونه ما از کارآفرینان این بود که تصمیماتی که دارای سطح بالایی از «تغییرپذیری» در الگوی نتایج پیش بینی شده شان هستند انتخاب نشود. این اجتناب از «تغییرپذیری» در نتایج این را نشان می دهد که تحلیل حساسیت که معمولا برای شرح دادن جذابیت تصمیمات جدید تجویز می شود، می تواند در ذات ریسک پذیری باشد و می تواند سرمایه گذاران بالقوه را از سرمایه گذاری در شرکت های آنان بازدارد. رویکردهای جدید برای ارزیابی و ارائه ریسک بنگاه جدید، به غیر از رویکرد سنتی بهترین حالت/ حالت مورد انتظار/ بدترین حالت ، می توانند به همان اندازه که از طریق تحقیق بازار از میزان احتمال پذیرش بازار از کالا یا خدمت جدید بنگاه می توان آگاهی یافت، مورد توصیه قرار گیرند.
این مقاله توسط فورلان و مولینس استادان دانشگاه دنور امریکا تهیه شده است. سال چاپ این مقاله 2000 می باشد و در سایت Elsevier قابل دسترس می باشد.

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD , PDF

تعداد صفحات تعداد صفحات: 12

پس از پرداخت آنلاین، بلافاصله لینک دانلود فعال می شود و می توانید فایل را دانلود کنید. در صورتیکه ایمیل خود را وارد کرده باشید همزمان لینک دانلود فایل به ایمیل شما نیز ارسال میگردد.