ساختار تدریس درس ریاضی پایه سوم

فلسفه و چرایی درس ریاضی در برنامه درس ملی در بخش حوزه های یازده گانه تربیت و یادگیری
ریاضیات از طریق استدلال کردن و فهمیدن معنادار می شود و باید به سایر موضوعات درسی و تجارب روزانه ی فرد ربط داده شود. ابزار و وسایل مجسم و عینی، فرد را یاری می دهند تا تجربه های عینی را به نمادهای تصویری و در نهایت نمادهای تجربی ربط دهند.

توجه به عظمت و قدرت خداوند (باتوجه به ساحت تعلیم و تربیت، اعتقادی، عبادی، اخلاقی)
اشاره به نظم و قانون حکم فرما در جامعه و مکان های اجتماعی مثل مدرسه- بانک

(با توجه به ساحت تعلیم و تربیت اجتماعی و سیاسی)
اشاره به اهمیت سلامت جسمی در فعالیت های اجتماعی و اهمیت بهداشت (باتوجه به ساحت تعلیم و تربیت زیستی و بدنی)
تلفیق فصل دوم ریاضی با فصل سوم علوم که در اندازه گیری مواد و معرفی جرم (واحد گرم- کیلوگرم) هماهنگی دارد.
تلفیق ریاضی و اجتماعی (درس یازدهم: درآمد)

تلفیق ریاضی و هنر (از فصل دوم ریاضی) که مکعب درست کنند و اشکال مربوط به هر پول (ده تایی- صدتایی- هزارتایی و یکی) را بکشد.
حرکت در جهت فلسفه ی هر درس مبتنی بر سند تحول بنیادین.

محقق کردن ساحت های شش گانه در دروس مختلف
تربیت و رشد همه جانبه ی دانش آموزان
ایجاد فضای لذت بخش برای یادگیری دانش آموزان
تعمیم آموخته های دانش آموزان با محیط واقعی پیرامون خود.

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات تعداد صفحات: 16

پس از پرداخت آنلاین، بلافاصله لینک دانلود فعال می شود و می توانید فایل را دانلود کنید. در صورتیکه ایمیل خود را وارد کرده باشید همزمان لینک دانلود فایل به ایمیل شما نیز ارسال میگردد.