مقاله بررسی رابطه هوش هیجانی و فرسودگی تحصیلی

چکیده:
این مطالعه برای بررسی رابطه هوش هیجانی با فرسودگی تحصیلی نیز برای بررسی مولفه های هوش هیجانی و ابعاد فرسودگی تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شاخه های نظری شهرستان رامهرمز در سال تحصیلی 94-93 انجام شد. روش تحقیق همبستگی است. جامعه آماری پژوهش دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان بودند. نمونه 126 نفر از دانش آموزان بودند که به روش نمونه گیری از نوع خوشه گیری می باشد.

برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های استاندارد هوش هیجانی شات و همکاران (1998) و پرسشنامه فرسودگی تحصیلی بروسو (2007) استفاده شد و اطلاعات از طریق نرم افزار spss تجزیه و تحلیل شدند . از همبستگی پیرسون برای سنجش رابطه استفاده شد نتایج بیانگر رابطه منفی و معنادار بین هوش هیجانی و فرسودگی تحصیلی (0/567= r) بودند. همچنین بین مولفه های هوش هیجانی و ابعاد فرسودگی تحصیلی رابطه منفی و معنادار وجود دارد. پس توجه به مولفه های هوش هیجانی می تواند باعث کاهش فرسودگی تحصیلی شود.

فهرست مطالب:
چکیده
مقدمه
روش
ابزارهای جمع آوری اطلاعات
مقیاس هوش هیجانی
مقیاس فرسودگی تحصیلی
نتایج و یافته های پژوهش
بحث و نتیجه گیری
منابع

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 12

پس از پرداخت آنلاین، بلافاصله لینک دانلود فعال می شود و می توانید فایل را دانلود کنید. در صورتیکه ایمیل خود را وارد کرده باشید همزمان لینک دانلود فایل به ایمیل شما نیز ارسال میگردد.