مقاله در مورد رابطه والدین و فرزند
این تحقیق در مورد رابطه بین والدین و فرزندان بوده و به طور کامل به بررسی ارتباط بین اعضای خانواده از جهات مختلف نظیر عاطفی، جسمی ، اقتصادی و … می پردازد. این تحقیق به دانشجویان رشته علوم اجتماعی، مدیریت خانواده، معارف و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد.
فصل اول: صحبت با کودکان
سوالات کودکان: مفاهیم پنهانی آنها
گفتگو با کودکان هنری است با قوانین و مفاهیم ویژه خود. کودکان اغلب در ارتباطات خود ساده نیستند. پیم های آنها اغلب بصورت کدها یا علائم و رمزی است که باید رمز یابی و تعبیر شود. وقتی کودکی حس کند احساساتش درک می شود، تنهایی و درد او از بین می رود زیرا که احساسات او درک شده اند. همدردی مادر نقش یک برچسب زخم را برای احساسات جریحه دار بچه ایفا می کند
گفتگوهای بی ثمر
والدین از اینکه گفتگو با کودکان به جایی نمی رسد ناراحت می شوند و والدینی که سعی می کنند معقول باشند خیلی زود درمی یابند که این کار چقدر خسته کننده است. بچه ها معمولا از صحبت با پدر و مادر اجتناب می کنند. آنها از اینکه موعظه و انتقاد شوند، یا به آنها تحکم شود ناراحت اند. اگر به دقت به صحبت یک بچه و والدینش گوش دهید، متوجه خواهید شد که آنها چقدر کم حرف های هم را می شنوند. زبان روزمره ما کارایی لازم را برای گفتگوهای معنی دار با کودکان ندارد، ما به روش های جدید برای درک کودکان نیاز داریم.
روش جدید ارتباط با کودکان
روش جدید ارتباط با کودکان بر پایه احترام و مهارت استوار است. طبق این روش باید:
الف) تمام پیام ها احترام شخصیت بچه و همچنین والدین را حفظ کند.
ب) جملاتی که نمودار درک مسئله است، قبل از جملات نصیحت آمیز و آمرانه است.
زمانیکه بچه ای در مورد چیزی شدیدا احساساتی شود، نمی تواند به هیچکس گوش دهد. او نمی تواند نصیحت، دلداری یا انتقاد سازنده را بپذیرد. او می خواهد که ما او را درک کنیم. احساسات تند بچه با گفتن جملاتی مانند «خوب نیست آدم اینجوری باشد»، «هیچ دلیلی نداره که اینجوری باشی» از بین نمی رود. زمانی از شدت آنها کم می شود و آنها برّندگی خود را از دست می دهند که شنونده آنها را همراه با همدردی و درک قبول کند.
بعضی اصول گفتگو
از واقعه تا رابطه- وقتی بچه ای در رابطه با واقعه ای چیزی می گوید و یا سوالی می کند، بهتر آن است که ما به خود واقع نپردازیم بلکه به رابطه هایی که منظور است بپردازیم.
از واقع تا احساسات- وقتی بچه ای درباره واقعه ای صحبت می کند گاهی اوقات به جای اینکه به واقعه توجه کرده و نسبت به آن چیزی گفته شود، بهتر است که به احساساتی که کودک نسبت به آن واقعه ابراز می کند توجه شود.
وقتی بچه ای به خانه می آید و از معلم، دوست یا کلا در مورد زندگی اش اظهار ناراحتی می کند، به جای اینکه سعی کنیم ببینیم واقعیت چیست بخواهیم و از صحت وقایع مطمئن شویم، بهتر است به احساسات بچه که آن را می توان از لحن گفتارش متوجه شد بپردازیم.
از کلی به جزئی- وقتی بچه ای مطلبی را درباره خودش می گوید، اغلب اوقات پسندیده تر است که در جواب او به جای اینکه اظهار هم عقیدگی یا مخالفت کنیم جوابی بدهیم که دارای جزئیات بیشتری است و این نشانگر درک ما خواهد بود، درکی بیش از حد انتظار کودک. می تواند با جمله او که می گوید «من ریاضیات خوب نیستم» به گونه ای جدی و با درک کامل مواجه شد: «ریاضیآت درس ساده ای نیست»، «ما مطمئنیم که تو بهترین سعی خودت را می کنی»، «حتما از اینکه ما چه فکر می کنیم خیلی ناراحتی».
وقتی بچه ای ادعا می کند که خرفت، احمق، زشت یا بد است، هر کاری یا صحبتی که بکنید در آن لحظه نظر او را نسبت به خودش تغییر نمی دهد، انکار یا اعتراض ما هیچگونه کمکی به ما نمی کند. بهترین کمکی که ما می توانیم به او بکنیم این است که نشان دهیم احساسات کلی او و مسائل جانبی آن را هم درک می کنیم. وقتی بچه ای می گوید: «من خوش شانس نیستم» هیچ توضیح یا مخالفتی نمی تواند عقیده او را تغییر دهد. تنها کاری که می توان کرد اینست که به او نشان دهیم چقدر به او نزدیک هستیم و احساساتی را که باعث چنین اعتقادی در او می شود را درک می کنیم.
فهرست مطالب
فصل اول: صحبت با کودکان
سوالات کودکان: مفاهیم پنهانی آنها
گفتگوهای بی ثمر
روش جدید ارتباط با کودکان
بعضی اصول گفتگو
ابراز احساس دوگانه
آینه ای برای احساسات کودک
فصل دوم: روش های نوین تمجید و انتقاد
تعریف از موفقیت ها یا شخصیت ها؟
تعریف صحیح و غلط
سخنان خاموش و تصویر شخص
چگونه وضع خراب می شود
انتقاد: سازنده و مخرب
اتفاقات کوچک و ارزش های بزرگ
صفت های توهین آمیز
خشم خود را چگونه مهر کنیم
بقا در سه مرحله
فصل سوم: اجتناب از برخوردهای محکوم به شکست
تهدید
رشوه
قول ها
طعنه
سیاستی در مقابل دروغگویی
دزدی
تعلیم ادب: باادبانه یا بی ادبانه
فصل چهارم: مسئولیت و استقلال
مسئولیت: کارهای روزمره و ارزش ها
مقررّی یا پول توجیبی
دوستان و همبازی ها
عبارات آزادی
فصل پنج: انضباط، محدودیت ها و آزادی ها
تردیدهای امروزی و نتایج آن
احتیاجات والدین و سرکشی کودکان
آسان گرفتن و آسان گرفتن بیش از حد
روش نوین: برخوردی متفاوت با احساسات و اعمال
انضباط: در گذشته و حال
مشکلات تربیتی و فعالیت های جسمانی
بکارگیری انضباط
پدر و مادر را نباید کتک زد
تنبیه بدنی کودک
فصل ششم: یک روز در زندگی کودک
صبح بخیر
مجوز لازم نیست
تلویزیون: قتل، جنایت
فصل هفتم: حسادت
فصل هشتم: بعضی از دلایل اضطراب در کودکان
فصل نهم: تعلیمات جنسی
شروع احساست جنسی
تعلیم توالت رفتن و مسائل جنسی
لذت های اعضای جنسی
برهنگی
عشق ورزیدن
استمناء
بازی های ممنوعه: برخورد با بازی های جنسی
الفاظ کثیف (فحش ها)
فصل دهم: نقش جنسی و رفتار اجتماعی
تقدیر بیولوژیکی
نقش پدر
استانداردهایی برای پسرها و دخترها
الگوهای مختلف خانوادگی
فصل یازدهم: بچه هایی که نیاز به کمک متخصصین دارند
فصل دروازدهم: والدینی که نیاز به روانکاو دارند
شخصیت والدین و رفتار کودکان
فرمت فایل:
WORD
تعداد صفحات:
38
پس از پرداخت آنلاین، بلافاصله لینک دانلود فعال می شود و می توانید فایل را دانلود کنید. در صورتیکه ایمیل خود را وارد کرده باشید همزمان لینک دانلود فایل به ایمیل شما نیز ارسال میگردد.