مقاله مبانی سازمان مدیریت

این تحقیق با موضوع مبانی سازمان مدیریت بوده و ویژگی های مدیریت سازمانی و وظایف و نقش های مدیران را به طور مفصل مورد بررسی قرار می دهد. این تحقیق به دانشجویان رشته های مدیریت و دیگر رشته های مرتبط پیشنهاد می گردد.

مقدمه
جوامع امروز را جوامع سازمانی می نامند ، زیرا در دنیای امروز ، سازمانها همه ی جوانب زندگی را فرا گرفته اند . سازمان عبارت است از پدیده ای اجتماعی یا گروهی متشکل از دو یا چند نفر که در محیطی با ساختار منظم به طور آگاهانه هماهنگ شده و برای نیل به اهداف گروهی با یکدیگر همکاری می کنند.

سازمانها از ابعاد مختلفی با هم متفاوتند . بیمارستانها ، مدارس ، اداره راهنمایی و رانندگی ، دانشگاه ، تیم های ورزشی ، ارتش ، فروشگاهها ، شرکتها و موسسات مختلف همه سازمان هستند . همه سازمانها کوچک یا بزرگ ، رسمی و یا غیر رسمی دارای عوامل مشترکی هستند که این عوامل عبارتند از :

۱) اهداف
۲) برنامه
۳) منابع
۴) مدیریت

تعریف مدیریت
مدیریت عبارت است از فرایند برنامه ریزی ، سازماندهی ، هدایت و نظارت بر کار اعضای سازمان و کاربرد کلیه ی منابع قابل دسترسی برای رسیدن به اهداف تعیین شده ی سازمان .

مدیریت هنروفن به کارگیری موثر و کارامد  منابع مالی وانسانی بر مبنای یک نظام ارزشی است که با برنامه ریزی سازماندهی بسیج منابع وامکانات هدایت و کنترل عملیات برای نیل به اهداف سازمان اقدام مینماید.

انواع سازمانها
سازمانها با توجه به اهداف اولیه ی آنها به انواع زیر تقسیم می شود :
۱) سازمانهای انتفاعی و غیر انتفاعی
۲) سازمانهای تولیدی و خدماتی
۳) سازمانهای دولتی و خصوصی

فهرست مطالب
مقدمه
تعریف مدیریت
انواع سازمانها
انواع تعریف مدیریت
ویژگیهای تعاریف مدیریت
اهمیت مدیریت
مهارتهای مورد نیاز مدیران
وظایف مدیر
نقش های مدیران
نقش های ارتباطی
نقش های اطلاعاتی
نقش های تصمیم گیری
تصمیم گیری
انواع مسئله و انواع تصمیم
شرایط تصمیم گیری
مدلهای تصمیم گیری
مدل کلاسیک
مدل عقلایی تصمیم گیری
مدل اداری
مدل تصمیم گیری عقلایی محدود
مدل رضایت بخش تصمیم گیری
تصمیم گیری گروهی
مزایای تصمیم گیری گروهی
معایب تصمیم گیری گروهی
فنون تصمیم گیری گروهی
طوفان مغزی
روش گروه اسمی
فن دلفی
ملاقاتهای الکترونیکی
برنامه ریزی
برنامه ریزی رسمی و غیر رسمی
فرایند برنامه ریزی
سطوح هدفها
سطوح برنامه ها
قلمرو برنامه ها
انواع طبقه بندی نظریه های سازمانی
طبقه بندی چارلز پرو
مدل انسانی شامل روابط انسانی
طبقه بندی هیگز وگولت
طبقه بندی جیمز تامپسون: راهبرد مختلط و انتخابی
فرضیه اصلی در نظریه سنتی مدیریت
مدیریت علمی
مطالعات تیلور
درس های عملی ازمدیریت علمی
نظریه اصول علم اداره
تلاش برای الگوبرداری از سازمانهای موفق
اصول کلی مدیریت در نظریه اداری
نظریه بروکراسی
نظریه وبر
ویژگیهای نظریه بروکراسی
جنبش روابط انسانی و مطالعات هاثورن
نظریه نیازهای انسانی
نظریه شخصیت و سازمان(کریس ارجریس)
مدیریت اقتضایی
ویژگی های فرایند اقتضایی
نقشهای متفاوت مدیریتی
ویژگیهای 8 گانه سازمانهای کامل یافته
فرایند خلاقیت
اهمیت خلاقیت
ارتباط خلاقیت و برنامه ریزی
موانع خلاقیت
نواوری در سازمانها یادگیرنده
ویژگیهای سازمانهای نوآور
نقشهای نواور در سازمان
قهرمان محصول: طرفدار نواوری
موانع نواوری
مراحل فرایند خلاقیت
برنامه ریزی
اهمیت برنامه ریزی
انواع برنامه ریزی
برنامه ریزی نیروی انسانی
مزایای برنامه راهبردی
مراحل برنامه ریزی راهبردی
نتیجه گیری
منابع

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 34

پس از پرداخت آنلاین، بلافاصله لینک دانلود فعال می شود و می توانید فایل را دانلود کنید. در صورتیکه ایمیل خود را وارد کرده باشید همزمان لینک دانلود فایل به ایمیل شما نیز ارسال میگردد.