پاورپوینت زنجیره تامین دیجیتال رمز موفقیت شرکت های بزرگ جهانی در تاب آوری و پیش بینی تحولات

زنجیره تامین
اگر رویای صنعت ۴٫۰ محقق شود، بیشتر فرایندهای یک کسب و کار باید دیجیتالی شوند. یکی از تحولات مهم دیجیتالی مربوط به تحول زنجیره های تامین سنتی و حرکت آن به سمت اکوسیستم زنجیره تامین متصل، هوشمند و بسیار کارآمد خواهد بود.

زنجیره تامین امروز مجموعه­ای از اقدامات کاملاً گسسته و جداگانه است که محصول را از طریق بازاریابی، توسعه محصول، تولید و توزیع در نهایت به دست مشتری می رساند. فرایند دیجیتالی کردن منجر به فرو ریختن دیوارهای مابین این اقدامات می شود و به واسطه ی آن زنجیرها به یک اکوسیستم کاملاً یکپارچه تبدیل می­شوند. این اکوسیستم، برای همه بازیکنان درگیر از تامین کنندگان مواد اولیه، اجزا و قطعات گرفته، تا حاملان محصولات نیمه ساخته و کالاهای نهایی و در نهایت مشتریان متقاضی محصول نهایی کاملاً شفاف است.

زنجیره تامین کارآمد
این شبکه مبتنی بر فناوری های کلیدی همچون سیستم های برنامه ریزی و اجرای یکپارچه(integrated planning and execution systems)، پدیداری لجستیک(logistics visibility)، لجستیک خودگردان(autonomous logistics)، خرید و انبارداری هوشمند(smart procurement and warehousing)، مدیریت قطعات یدکی(spare parts management) و تجزیه و تحلیل پیشرفته(advanced analytics) است. کسب وکارها با مدل سازی کامل شبکه، ایجاد سناریوهای “چه- اگر” ، و تنظیم بلادرنگ زنجیره تامین با توجه به تغییر شرایط، قادر خواهند بود تا نسبت به تغییر و تحولات در زنجیره تامین واکنش نشان دهند و حتی آن ها را پیش بینی نمایند.

پس از ساخته شدن “شبکه” تامین دیجیتال درجه جدیدی از تاب آوری و پاسخگویی ممکن می شود. امروزه مولفه های این شبکه در حال توسعه هستند و کسب وکارهایی که بر روی مدل سازی این شبکه کار می کنند در تلاش اند تا خدمات را به کارآمدترین و شفاف ترین شیوه به مشتریان ارائه دهند و به این وسیله در بازار رقابتی امروز دوام بیاورند.

اکوسیستم زنجیره تامین
در بیشتر شرکت ها، محصولات از طریق یک فرایند کاملا استاندارد به مشتریان تحویل داده می شوند. بازاریابی روند تقاضای مشتری را تجزیه و تحلیل می کند و سعی می کند که با استفاده از این تحلیل، فروش را برای دوره آینده پیش بینی کند. با استفاده از این اطلاعات، تولید کننده مواد اولیه، اجزا و قطعات را برای ظرفیت مورد نظر سفارش می دهد. بخش توزیع تغییرات آتی در میزان محصول مورد نیاز در آینده را حساب می کند و به مشتریان گفته می شود چه موقع انتظار دریافت محموله را داشته باشند. اگر همه چیز به خوبی پیش برود، شکاف بین تقاضا و عرضه در هر نقطه از سیستم (در هر نقطه ای از اکوسیستم که عرضه و تقاضایی وجود داشته باشد) اندک است

حال اینکه این اتفاق (هم پوشانی عرضه و تقاضا) به ندرت اتفاق می افتد. پیش بینی یک علم غیردقیق است و داده­هایی که در مدل های رگرسیونی مورد استفاده قرار می گیرند، می توانند متناقض و ناقص باشند.

هم چنین در اغلب اوقات، بخش تولید به طور مستقل از بخش­های بازاریابی، مشتریان، تامین کنندگان و سایر شرکا کار می کند. عدم شفافیت بدان معنی است که هیچ یک از پیوندهای موجود بین اعضا در زنجیره تامین از آنچه در هر پیوند دیگر به وقوع می پیوندد آگاهی ندارند. به عبارت دقیق تر آن ها نمی دانند که در پیوندهای قبل از آن ها یا بعد از آن ها چه مواردی نیاز است و دقیقا چه کاری صورت می پذیرد. به نظر می رسد، جریان سفارشی که در زنجیره وجود دارد در جایی مابین بازاریابی و مشتری مختل می شود.

شرکت های بزرگ جهانی
در سال های آتی کاستی های مذکور از بین خواهد رفت و زنجیره تامین تغییر خواهد کرد. این تغییر ناشی از کاهش حوادث غیرمترقبه طبیعی، لاستیک های مسطح و آشفتگی های ناشی از اشتباهات در برون سپاری ها نیست. آنچه در حال تغییر است خود زنجیره تامین است. با ظهور زنجیره تامین دیجیتال، چالش های مربوط به سیلوهای داده(مجموعه ای از اطلاعات در سازمان است که از دیگر قسمت های سازمان جدا شده و در دسترس نیست حذف سیلوهای داده می تواند به شما در دستیابی به اطلاعات صحیح در زمان مناسب کمک کند تا بتوانید تصمیمات خوبی بگیرید. هم چنین می توانید با کاهش هزینه های ذخیره سازی اطلاعات تکراری، در هزینه های کل صرفه جویی کنید.)حل می شوند و هر پیوندی به طور کامل نیازها و چالش های دیگران را نشان می دهد. سیگنال های عرضه و تقاضا می تواند در هر نقطه ای آغاز شود و بلافاصله در سراسر شبکه حرکت نماید. سطح

پایین یک ماده اولیه مهم، خاموش شدن یک کارخانه بزرگ، افزایش ناگهانی تقاضای مشتری- تمام این اطلاعات، بلادرنگ قابل مشاهده خواهد بود. این به نوبه خود به همه بازیکنان- و از همه مهم تر مشتری- اجازه می دهد تا بر این اساس برنامه ریزی کند.

شفافیت، شرکت ها را نه تنها در پاسخ به تحولات، بلکه در پیش بینی آن ها، مدل سازی شبکه، ایجاد سناریوهای “چه- اگر” و تنظیم زنجیره تامین بلافاصله بعد از تغییر شرایط، توانمند می کند.

هدف از زنجیره تامین دیجیتال بلند پروازانه است: ساختن یک شبکه کاملاً جدید که هم تاب آوری بالایی دارد و هم پاسخگو است.

واقعیت این است که شرکت ها نمی­توانند تنها با گردآوری و بکارگیری فناوری ها و قابلیت های آن ها، زنجیره تامین دیجیتال یا به بیان درست تر اکوسیستم زنجیره تامین دیجیتال را ایجاد کنند. آن ها همچنین باید افرادی را با مهارت های مناسب به خدمت گرفته و فرایند تغییر و حرکت به سمت فرهنگ مورد انتظار جهت موفقیت را مدیریت کنند. به عبارت دیگر، شرکت ها باید کل سازمان خود را دگرگون کنند.

فهرست مطالب
زنجیره تامین دیجیتال
دیجیتالی شدن زنجیره تامین و تاثیرات آن
فناوری های زنجیره تامین
شبکه تامین دیجیتال
اکوسیستم زنجیره تامین
هم پوشانی عرضه و تقاضا در زنجیره تامین
ظهورزنجیره تامین دیجیتال
هدف از زنجیره تامین دیجیتال
سیر تکاملی زنجیره تامین دیجیتال
مسیر طولانی به سمت صنعت۴٫۰،دیجیتالی شدن همه ی جنبه های کسب وکار
فناوری های جدید در زنجیره تامین دیجیتال
زنجیره تامین درمرکز یک کسب وکار دیجیتال قرار دارد
روندهای حاکم در زنجیره تامین
تاثیرات بالقوه زنجیره تامین دیجیتال
شبکه تامین دیجیتال
پیامدها و نتایج شبکه تامین دیجیتال
قابلیت های شبکه تامین دیجیتال در یک سازمان
توسعه دیجیتال
عرضه هوشمند
کارخانه هوشمند
تحقق پویا
مشتری متصل
زنجیره تامین دیجیتال چطور باعث خلق ارزش می شود؟
زنجیره تامین دیجیتال چیست؟
عامل اصلی موفقیت در ادغام زنجیره تامین
بزرگ ترین مزیت زنجیره تامین دیجیتال
تحول دیجیتال چطور به خلق ارزش در زنجیره تامین کمک می کند؟
چطور می توانیم ایده زنجیره تامین دیجیتال را عملی کنیم؟
خلق ارزش در زنجیره تامین
پیش بینی تغییرات
شکاف ها را بشناسید
انتخاب هایی را برای پوشش این شکاف ها طراحی کنید.
مطالعه موردی،تولید کننده مواد عذایی
یک نقشه راه متوازن ایجاد کنید.
مطالعه موردی شرکت فناوری جهانی
دیجیتالی شدن در مدیریت و زنجیره تامین
تغییر روند در دیجیتال سازی کسب وکار
سه مرحله از دیجیتالی شدن
دیجیتال سازی بیشتر بر کارایی فعالیت ها، فرآیندهای کسب وکار و ذخیره هزینه ها تمرکز دارد.
دیجیتال سازی به عنوان اهرمی برای موفقیت بیشتر در آینده
استراتژی دیجیتالی شدن چیست؟
دیجیتال سازی بیانگر اهمیت بهینه سازی فرآیندهای داخلی و خارجی در کنار هم است.
چالش های دیجیتال سازی
آیا ریسک، سرعت تغییر را کاهش می­دهد؟
شرکت های موفق آسیایی چگونه عمل می ­کنند؟
دلایل از دست دادن مشاغل چیست؟
آینده پژوهی فناوری
۳ گام به سوی زنجیره تامین دیجیتال
نقش مدیران زنجیره تامین باید برای شکل دهی چشم انداز و استراتژی دیجیتال
وظایف رهبران موثر در زنجیره تامین
نمونه های دنیای واقعی درزنجیره تامین
زنجیره تامین چهارم: کاربرد فناوری های دیجیتال در مدیریت زنجیره تامین
مهم ترین دغدغه های تامین کننده هایی که یک زنجیره تشکیل می دهند
فناوری اینترنت اشیا درزنجیره تامین
۵ فناوری زنجیره تامین در سال ۲۰۲۱
هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی
وسایل نقلیه خودران
اتوماسیون رباتیک و رباتیک شدن انبار
امنیت سایبری
اینترنت اشیا و شبکه تامین دیجیتال
شبکه تامین دیجیتال و کاربردهای آنها
نقش اینترنت اشیا در شبکه های تامین دیجیتال
توسعه بازارهای هدف با کمک DSN
اینترنت اشیا مصرفکننده (Consumer Internet of Things)
اینترنت اشیا صنعتی و DSN ها
شبکه تامین دیجیتال یک سیستم انعطافپذیر
عوامل موثر در آینده زنجیر تامین
آینده زنجیره تامین
تامین تعادل پذیری آینده زنجیره تامین در مقابل کنترل هزینه ها
روش های افزایش بهره وری عملیاتی محیط زیست
مزایای اکوسیستم دیجیتالی
۸ ترند برتر فناوری زنجیره تامین از دید گارتنر
دوقلوی زنجیره تامین دیجیتال:
بلاکچین
زنجیره تامین و روندهای برتر فناوری آن در سال ۲۰۲۱
هایپر اتوماسیون
زوج یا دوگانه زنجیره تامین دیجیتال Digital Supply Chain Twin (DSCT)
تجربه و برنامه های کاربردی همه جانبه و فراگیر
فناوری های حوزه امنیت سایبری زنجیره تامین
حاکمیت اجتماعی محیطی (ESG)
هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل جاسازی شده (Embedded AI and Analytics)
هوش داده های افزوده شده (Augmented Data Intelligence)
بلاک چین در زنجیره تامین
زنجیره تامین چیست؟ آیا می توان از طریق بلاک چین آن را ارتقا داد؟
چرا استفاده از فناوری بلاک چین در زنجیره تامین سودمند است؟
کاربردهای مهم بلاک چین چیست؟
شفافیت در زنجیره تامین از طریق بلاک چین
چابهار؛ بندری با مزیت های استراتژیک
بهره برداری از فرصت ها و قابلیت های بندر چابهار
اقتصاد اشتراکی چیست؟ چطور می توان از اقتصاد اشتراکی در صنعت لجستیک و زنجیره تامین بهره مند شد؟
اقتصاد اشتراکی (Sharing-economy) چیست؟
نقش اقتصاد اشتراکی در صنعت لجستیک
مثال هایی از نقش اقتصاد مشارکتی در صنعت لجستیک
بحران جهانی در زنجیره تامین خودرو-سایت خودرو نویس

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات تعداد صفحات: 130

پس از پرداخت آنلاین، بلافاصله لینک دانلود فعال می شود و می توانید فایل را دانلود کنید. در صورتیکه ایمیل خود را وارد کرده باشید همزمان لینک دانلود فایل به ایمیل شما نیز ارسال میگردد.