پرسشنامه علاقه به درس (CIS)

پرسشنامه علاقه به درس (CIS) می باشد. این ابزار در سال ۱۹۹۳ توسط «کلر و سوبیا» در ۳۴ گویه و چهار خرده آزمون ساخته شد. این خرده آزمون های عبارتند از:
– خرده مقیاس توجه (Attention): نمونه گویه های مربوط به این خرده مقیاس عبارتند از:
مدرس می داند که چگونه در مورد موضوع  این درس جذابیت لازم را ایجاد کند.
مدرس وقتی می خواهد مطلبی را ارئه دهد حالت انتظار و تعلیق را در فراگیر ایجاد می کند.
– خرده مقیاس ارتباط (Relevance): نمونه گویه های مربوط به این خرده مقیاس عبارتند از:
مطالبی که دراین درس  یاد می گیرم برایم مفید خواهد بود.
مدرس، موضوع این درس را مهم جلوه می دهد.
– خرده مقیاس اطمینان (Confidence): نمونه گویه های مربوط به این خرده مقیاس عبارتند از:
موضوع این درس بیش از اندازه برای من سخت است.
مطمئن هستم که در انجام تکالیف این درس موفقم.
– خرده مقیاس رضایت (Satisfaction):  نمونه گویه های مربوط به این خرده مقیاس عبارتند از:
من از این درس خیلی احساسِ رضایت می کنم.

سیاهه علاقه (انگیزه) به درس یک ابزار درجه بندی شده است که انگیزه به یک درس را اندازه گیری می کند و گویه های آن به طور مثبت و منفی، انگیزش مربوطه را بیان می کنند. این ابزار بر درجه بندی پنج گانه لیکرت صورت بندی شده است، به هر گویه مثبت در برابر گزینه «کاملا موافقم»  نمره ۵ تعلق می گیرد و به ترتیب در برابر گزینه های «موافقم»، «نظری ندارم»،  «مخالفم» و «کاملا مخالفم» به ترتیب ۴، ۳، ۲، و ۱ نمره داده می شود.

در تحقیق غزنوی (۱۳۸۶) روایی ابزار مورد تایید قرار گرفته و پایایی آن به شرح زیر می باشد. ….

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: WORD

تعداد صفحات تعداد صفحات: 7

پس از پرداخت آنلاین، بلافاصله لینک دانلود فعال می شود و می توانید فایل را دانلود کنید. در صورتیکه ایمیل خود را وارد کرده باشید همزمان لینک دانلود فایل به ایمیل شما نیز ارسال میگردد.