دانلود مقاله جستاری در کنترل کیفیت
مقدمه
این تحقیق چکیده ایست درباره موضوع “کنترل کیفیت آماری ، تاریخچه آن و شرح مختصری درباره انواع نمودارهای کنترل” و در ادامه “تاریخچه شرکت سایپا ، تشکیلات سازمانی آن” همچنین گزیده ای از فرآیند مونتاژ در قسمت تزئینات پراید و نحوه کنترل کیفیت آن و در انتها یک طرح نمونه گیری و بدست آوردن حدود کنترل جهت استفاده برای تولیدات آتی به همراه تمهیدات لازم جهت بهبود کیفیت در فرآیند مونتاژ.
فصل اول: کنترل کیفیت
چرا کنترل کیفیت
امروزه پرداختن به کیفیت نه یک نیاز بلکه بقای هر سازمانی بوده و این باور که کیفیت درسایه اندیشه و تغییر می باشد ، اصلیست مسلم. مشتری گرایی و مسئولیت در قبال محصول از دلایل اصلی پیدایش تضمین کیفیت بعنوان یکی از استراتژیهای مهم تجاری محسوب می شود و دلایل گوناگونی برای چنین نگرشی وجود دارد که می توان از میان آنها به موارد زیر اشاره نمود:
۱- ارتقاء سطح آگاهی و شناخت مصرف کننده نسبت به کیفیت و عملکرد کیفیت
۲- مسئولیت در قبال محصول
۳-افزایش هزینه نیروی کار ، انرژی و مواد اولیه
۴- تنگتر شدن عرصه رقابت
۵- بهبودهای قابل توجه در زمینه بهره وری با به کارگیری برنامه های مهندسی کیفیت
بخشی از این استراتژی تجاری ، برنامه ریزی کیفیت ، تجزیه تحلیل و کنترل است که به طور مستقیم بر کیفیت اثر می گذارد و باعث می گردد تا میزان درآمد ، بازده سرمایه گذاری و به طور کلی درآمد سازمان افزایش یابد.
بیایید یاد بگیریم که کیفیت مجانی و سود آور است
فهرست مطالب
مقدمه
فصل اول: کنترل کیفیت
چرا کنترل کیفیت
تاریخچه کنترل کیفیت
نمودارهای کنترل
تخمیر کارایی فرآیند
فصل دوم: شرکت سایپا
تاریخچه سایپا
تشکیلات سازمانی
فصل سوم: خط تزئینات مونتاژ
فرآیند مونتاژ
کنترل کیفیت فرآیند مونتاژ
فصل چهارم: یک طرح نمونه گیری در خط مونتاژ
نمونه گیری
پیشنهاد
فرمت فایل:
WORD
تعداد صفحات:
60
پس از پرداخت آنلاین، بلافاصله لینک دانلود فعال می شود و می توانید فایل را دانلود کنید. در صورتیکه ایمیل خود را وارد کرده باشید همزمان لینک دانلود فایل به ایمیل شما نیز ارسال میگردد.