پاورپوینت دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن

دوره آموزشی سیستم مدیریت یکپارچه و ممیزی آن، به شما کمک می کند تا با الزامات و مفاهیم کلیدی سیستم های مدیریت کیفیت (ISO 9001)، محیط زیست (ISO 14001) و ایمنی و بهداشت حرفه ای (ISO 45001) آشنا شوید و مهارت های لازم برای ممیزی و پیاده سازی این سیستم ها را در سازمان خود کسب کنید. در این دوره، با رویکردی جامع و عملی، به شما در درک و تفسیر الزامات استانداردهای مذکور، برنامه ریزی و انجام ممیزی های داخلی، شناسایی و رفع عدم انطباق ها و همچنین بهبود مستمر سیستم های مدیریت یکپارچه در سازمانتان یاری می رسانیم.

قسمتی از متن
سیستم های مدیریت کیفیت (ISO 9001:2000)، مدیریت
زیست محیطی(ISO 14001:2004) و مدیریت ایمنی و بهداشت حرفه ای (OHSAS 18001:2007) با ثبت وقایع و به جا گذاردن شواهد عینی، با استفاده از ابزارهایی مانندبازنگری مدیریت، اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه و ممیزی ها شرایط یادگیری را در سازمان تسهیل می نمایند.

نظام مدیریت یکپارچه (IMS)
عبارت است از یک نظام مدیریت که برای سازمان از دیدگاه های کیفیت، محیط زیست و ایمنی و بهداشت حرفه ای برنامه ریزی، سازماندهی، هدایت و رهبری و کنترل می نماید.

مزایای استقرار یکپارچه
سازمان ها می توانند درصورت ادغام این سه سیستم از مزایای زیر بهره مند شوند:
– افزایش اثربخشی سیستم مدیریت سازمان از طریق نگرش جامع به موضوع تعیین خط مشی و اهداف، برنامه ریزی ها، ممیزی ها، پایش و اندازه گیری و …
– کاهش تضاد و نقاط افتراق بین سه سیستم
– استفاده از منابع در دسترس به صورت موثر و پیشگیری از دوباره کاری ها و اتلاف وقت و انرژی کارکنان
– اجرای آسان تر و روان تر سیستم ها از سوی کارکنان

کاهش زمان لازم جهت انجام ممیزی های شخص ثالث و صرفه جویی در هزینه های مربوطه.
کاهش حجم اطلاعات در گردش و کمتر شدن احتمال بروز خطا و نیز حجم مستندات کمتر.
جلب رضایت طرف های ذینفع
از جمله مشتریان و ارائه تصویری مطلوبتر از سازمان.

سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001:2000
سازمان ISO
سازمان بین المللی استاندارد ISO
سازمان غیر انتفاعی ، مقر آن در ژنو سوئیس
وظیفه آن تبادل نظر، توسعه و صدور استانداردهای جهانی
در برگیرنده بیش از 100 کشور عضو و نماینده
متشکل از بیش از 200 کمیته فنی (TC)

مبانی فکری سیستم های مدیریت کیفیت
مشتری محوری
بهبود مداوم
سیستم های مدیریت کیفیت، سازمانها را ترغیب می کند تا نیازها و انتظارات مشتری را تحلیل کرده و به تعیین فرایندهایی که جهت دستیابی به محصول  مورد قبول مشتری کمک می کند اقدام نمایند و این فرایندها را تحت کنترل قرار دهند و دائماً بهبود بخشند تا احتمال افزایش رضایت مشتری و سایر طرفهای ذینفع را بیشتر کند.

هشت اصل مدیریت کیفیت
1- مشتری محوری سازمان ها به مشتریان خود وابسته هستند و لذا بایستی نیازهای حال و آینده آنان را درک نمایند، خواسته های آنها را برآورده سازند و در جهت فرارفتن از انتظارات مشتری تلاش کنند.

2- راهبری راهبران وحدت مقصد و جهت گیری سازمان راایجاد می کنند.آنها بایستی محیط درون سازمان را به نحوی به وجود آورده و برقرار نگه دارند تا افراد بتوانند در دستیابی به اهداف سازمان به طور کامل دخیل شوند.

3- دخیل بودن افراد
افراد در هر سطحی که باشند جوهره سازمان هستند و دخیل بودن کامل آنها موجب می شود تا توانایی های آنها در جهت منافع سازمان مورد استفاده قرار گیرند
و………..

فهرست مطالب
اهداف دوره
مروری بر تعاریف و الزامات سیستم های مدیریت  ISO 9001:2000 ، ISO 14001: 2004 و OHSAS 18001 : 2007
آشنایی با مشترکات سه سیستم
آشنایی با مستندات سه سیستم مذکور
شناخت مبانی و اصول ممیزی
شناخت مراحل و فرایند ممیزی سیستم های مدیریت
شناخت اصول رفتاری ممیزین داخلی
آشنایی با روش ثبت سه سیستم
و….

فرمت فایل دانلود فرمت فایل: پاورپوینت

تعداد صفحات تعداد صفحات: 252

پس از پرداخت آنلاین، بلافاصله لینک دانلود فعال می شود و می توانید فایل را دانلود کنید. در صورتیکه ایمیل خود را وارد کرده باشید همزمان لینک دانلود فایل به ایمیل شما نیز ارسال میگردد.