براساس جستجوی مقاله و تحقیق دانشجویی در مورد روش های ارزشیابی تعداد 400 مورد در سایت یافت گردید که می توانید پس از مطالعه عناوین این تحقیقات و مقالات دانش آموزی و دانشجویی برای دانلود تحقیق در مورد روش های ارزشیابی و یا دانلود مقاله درباره روش های ارزشیابی اقدام نمائید:
بخشی از متن: اصطلاح تدریس، اگر چه در متون علوم تربیتی مفهومی آشنا به نظر می رسد، اکثر معلمان و مجریان برنامه های درسی با معنی و ماهیت درست آن آشنایی دارند. برداشتهای مختلف معلمان از مفهوم تدریس می تواند در نگرش آنان نسبت به دانش آموزان و نحوه ی کار کردن با آنها تاثیرمثبت […]
دانشجویان رشته علوم تربیتی پس از مطالعه مطالب این درس با روند تکوینی ارزشیابی آموزشی آشنا می شوند. الگوهای مختلف ارزشیابی را مورد بررسی قرار می دهند. رابطه ارزشیابی را مورد بررسی قرار می دهند رابطه ارزشیابی و هدفهای آموزشی را درک می کنند آزمونهای هنجاری و ملاکی را مقایسه می کنند
عنوان پاورپوینت: روشهای ارزشیابی آموزشی (نسخه اول) فهرست مطالب پاورپوینت: فصل اول: دور نمای ارزشیابی آموزشی فصل دوم: الگوهای ارزشیابی فصل سوم: ارزشیابی و هدفهای آموزشی فصل چهارم: ارزشیابی و اندازه گیری فصل پنجم: ارزشیابی و اندازه گیری”آزمونهای ملاکی“ فصل ششم: ارزشیابی و اندازه گیری ”اندازه گیری عملکردهای عاطفی“ فصل هفتم: طرحهای ارزشیابی
فهرست مطالب چکیده فصل اول : بیان مسئله بیان مسئله اهداف تحقیق اهمیت و ضرورت سوالات پژوهشی فصل دوم : پیشینه تحقیق پیشینه تحقیق فصل سوم : روش تحقیق روش تحقیق فصل چهارم : یافته های تحقیق پاسخ به سوالات پژوهشی فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادات نتیجه گیری و بحث پیشنهادات یادداشت ها […]
این پاورپوینت به بررسی روش های نوین ارزشیابی آموزشی می پردازد. شامل مباحثی از جمله ارزشیابی تکوینی، تشخیصی و تراکمی، روش های سنجش عملکردی، خودسنجی و هم سال سنجی، و تنوع بخشی به ابزارهای جمع آوری اطلاعات است. مقدمه: ارزشیابی آموزشی یکی از ارکان اساسی فرآیند یاددهی و یادگیری است که هدف اصلی آن سنجش […]
آلفرد آدلر ( ۱۹۳۷ ـ ۱۸۷۰) آدلر معمولا به عنوان نخستین پیشگام گروه روانشناسی اجتماعی در روانکاوی تلقی می شود، زیرا در ۱۹۱۱ از فروید جدا شد. او نظریه ای را تدوین کرد که ” علایق اجتماعی ” در آن نقش عمده ای را ایفا می کنند ، و او تنها روانشناسی است که یک […]
مقدمه مطالعات ژئوتکنیک پیش نیاز هر گونه فعالیت عمرانی است، از این رو لازم است مهندسین عمران که در بخش طراحی و اجراء ساختمان و یا راه فعالیت دارند با مبانی و روشهای آن آشنا باشند. مهندسین عمران طی دروس دانشگاهی خود با مکانیک خاک و مهندسی پی آشنا گردیده اند ولی ممکن است با […]
چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی بر روی ۶۴ دانش آموز و ۶۴ معلم انجام گرفته است. جهت گردآوری داده ها، ۲ عدد پرسشنامه شامل سئوالات محقق ساخته، یکی ویژه دانش آموزان با تعداد ۱۰ سئوال و دیگری ویژه معلم با تعداد ۲۰ سئوال تهیه و […]
چکیده ارزشیابی وسیله ای برای تحقیق اهداف آموزشی به شمار می آید و یکی از فنونی است که آشنایی با آن برای معلمان ضروری است در این پژوهش « چگونگی تاثیر ارزشیابی در بهبود یاد دهی یادگیری و اصلاح برنامه ها وروش ها » مورد بررسی قرار گرفته است و با استفاده از شیوه ها […]
چکیده : این مقاله روش انجام ارزیابی عملکرد کارکنان را شرح می دهد. معیارهای ارزیابی عملکرد، ارتباط بین ارزیابی عملکرد با ارزشیابی مشاغل و حقوق و مزایا، فنون مختلف ارزیابی عملکرد، اهداف، مکان و زمان ارزیابی عملکرد، خصوصیات شخصیتی ارزیاب و سایر نکات و جزئیات انجام ارزیابی عملکرد از جمله مباحث این مقاله هستند. […]
ارزشیابی و اثربخشی (در فعالیت های ترویجی تعاون) ارزشیابی نوعی فعالیت پژوهشی است که در جهت شناخت مجموعه امتیازهای معنوی و مادی، اعم از ملموس یا غیر ملموس ، عینی یا ذهنی، حاصل از فعالیتی یا پدیده ای بکار گرفته می شود. این امتیازها با معیارهای از پیش تعیین شده مقایسه می شوند و تحقق […]
تعریف ارزشیابی اصطلاح ارزشیابی (یا ارزیابی ) ، به طور ساده ، به تعیین ارزش برای هر چیزی یا داوری ارزشی کردن گفته می شود . با این حال ، تغریف جامع تری ار ارزشیابی به شرح زیر می توان به دست داد : “ارزشیابی به یک فرایند نظامدار برای جمع آوری ، تحلیل ، […]
مقدمه طرح ارزشیابی توصیفی مشهور به ارزشیابی کیفی یا طرح حذف نمره ،تجربه نو آورانه ی برخاسته از عمل در مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ایران است.این طرح به صورت پیش آزمایشی در سال تحصیلی ۸۲-۸۱ اجرا و ارزشیابی شد. گزارش ارزشیابی طرح توسط نویسنده این مقاله که مجری این ارزشیابی بوده بلافاصله منتشر گردید(محمد […]
چکیده در این مقاله سعی شده است که بر ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ( کیفی – یاد گیری ) فراگیران با توجه به اهمیت آن نگاهی داشته باشیم . بر اساس این روش که همان سنجش عملکرد یادگیرندگان و مقایسه نتایج حاصل با هدفهای آموزشی از پیش تعیین شده به منظور تصمیم گیری که آیا فعالیت […]
آموزش و پرورش بر اساس ایده کنفسیوس بىن فعالیت سیاسى و آموزش و پروش رابطه متقابل وجود داشته و یکى از تزهاى اصلى مىباشد. در سال ۱۹۱۲ دولت سون یات سن قوانین حاکم بر آموزش و پروش در دوران امپراطورى را منسوخ کرده و سیستم جدیدى که از مدل ژاپنى نشات گرفته بود توسط وزیر […]
مقدمه باید این مطلب مهم را در نظر داشت که جوامع پیشرفته بشری با عنایت به توسعه آموزش و پرورش خود توانسته اند پله های ترقی و توسعه همه جانبه را به پیمایند.در توسعه آموزش و پرورش ملاکها و فاکتورهای متعددی نقش دارند .مهمترین آن نظام ارزشیابی در آموزش می باشد .آموزش را می توان […]
تعریف ارزشیابی اصطلاح ارزشیابی (یا ارزیابی ) ، به طور ساده ، به تعیین ارزش به شرح زیر میتوان به دست داد : “ارزشیابی به یک فرایند نظامدار برای جمع آوری ، تحلیل ، و تفسیر اطلاعا ت گفته می شود به این منظور که تعیین شود آیا هدفهای مورد نظر تحقق یافته اند یا […]
چکیده: پژوهش در عمل یک روش بسیار مفید برای حل مشکلات در امر آموزش و پرورش می باشد به همین خاطر در این روش معلم نقش محوری دارد. معلمان باید سعی کنند خودشان مشکلاتشان را با دانش آموزان حل نمایند. زیرا آنها هستند که با دانش آموزان مواجه هستند و روحیات و استعداد آن را […]
بخشی از متن: جامعه در حال خیزش ما به شدت نیازمندیک دیدگاه آموزشی جدید و در عین حال شاداب است که هم نوعی «فلسفه توسعه آموزشی ـ پرورشی» باشد و هم بتواند چشم انداز روشنی از آینده آموزش کشور ترسیم نماید. شرایط جدید، ملت ها را در برابر دو دیدگاه آموزشی زیر قرار داده است: […]
مختصری از مقاله : مطالعات نشان داده است که بشر اصولاً بکارگیری روشهای خلاق را در یادگیری ترجیح می دهد, روشهایی نظیر کاوش, لمس کردن, پرسش, آزمایش, دنبال مجهول رفتن و نظریه دادن, معلمین برخلاف متعلمین اغلب طرفدار دیکته کردن دانش و اطلاعات هستند. تحقیقات نشان داده است که بسیاری از مطالب درسی, اگر نگوئیم […]
فهرست مطالب چکیده مقدمه تاریخچه توسعه طرح مطالعاتی بیان مساله صورت مساله ضرورت تحقیق رویکرد مطالعاتی چارچوب مفهومی چارچوب نظری تحقیق قلمرو مطالعاتی روش مطالعاتی پیشینه مطالعاتی موانع و تنگناها برنامه زمان بندی بخش اول تعریف توانمندسازی معیارهای توانمندسازی زنان رابطه زن و توسعه محور توسعه چیست؟ بخش دوم وضعیت زنان در جمهوری اسلامی ایران […]
قسمتی از متن: محیطهای فیزیکی عاطفی ،موقعیت اجتماعی فرهنگی و اقتصادی خانواده در کیفیت و کمیت یادگیری می تواند موثر باشد، این موقعیت و محیط ها باید متناسب با استعداد، آمادگی نیاز و گرایش شاگردان باشد تا آنها را به کنجکاوی و تلاش برای یادگیری وادار سازند. فهرست مطالب پاورپوینت: بخش اول: یادگیری فصل اول […]
ترجمه مقاله با عنوان اصلی Human Aspects of Software Engineering: The Case of Extreme Programming، Human Aspects of Software Engineering: The Case of Extreme Programming چکیده: همراه با دیگر روش های پر تحرک که افراد و فعل و انفعالات آنها را در طی فرآیندها و ابزارها مورد ارزشیابی قرار می دهد، این برنامه ویژه (xp) […]
مقدمه: تا اینجا سیستمهای اطلاعاتی را برحسب این مفاهیم تحلیل کرده ایم اطلاعات به عنوان یک منبع با ارزش سیستمهای اطلاعاتی که این اطلاعات را تولید می کنند اجزاء تشکیل دهنده سیستمهای اطلاعاتی نیروهای طراحی موثر بر این اجزاءتشکیل دهنده و ساختار مدیریت سیستمهای اطلاعاتی اکنون در این فصل توجه خود را به خط مشی […]
توضیح آموزش و ارتقاء سطح علمی وکار وکارمند، مخصوصا به صورت تخصصی و کاربردی از اصول بنیادین کار آمد شدن متصدیان مشاغل به ویژه مشاغل حساس می باشد. با عنایت به این اعتقاد وباور است که اداره ارزشیابی بازرسی و رسیدگی به شکایات فرصت را مغتنم شمرده و به هر شکل ممکن برای دستیابی و […]
برنامه ها و کاربرگهای کامل رسیدگی حسابرسی در ۶۴ فایل اکسل، فهرست برنامه ها و کاربرگهای رسیدگی: برنامه ریزی و کنترل گزارش تکمیل حسایرسی جدول تفکیک وظایف حسابرسی گزارش نکات عمده نکات انتقالی به دوره های آتی نکات معوق چک لیست بررسی عملیات حسابرسی توضیحات صاحبکار نامه مدیریت تائیدیه مدیران جدول زمانبندی ارائه اطلاعات صورتجلسه […]
تعریف وضعیت کنونی (اولیه): در حال حاضر موزه ها و نمایشگاههای ایران دارای پلان، پارتیشن و ویترینهای ثابتی هستند و تا کنون موزه یا نمایشگاهی، تغییر مکان موضعی نداده و همیشه پانلها ثابت بوده اند. حتی در نمایشگاههای بین المللی کتاب یا صنعت که هر ساله یکبار برگزار می شود، مشکل همیشه آن بوده که […]
بیان موضوع یا تعریف مساله: کشور ایران به دلیل داشتن انواع پوست بز و گوسفند از تولید کنندگان عمده پوست و چرم سبک محسوب می شود و به علت آب و هوای نیمه خشک پوست گوسفند و بز ایران از مرغوبیت بالایی برخوردار است ولی متاسفانه دامداران کشور به دلیل کم ارزش قلمداد نمودن پوست […]
مقدمه بزهکاری و علل و انگیزه های آن ، از جمله مشکلات اجتماعی است که از دیرباز چشم تیزبین و ذهن روشن محققین و دانشمندان از آن به دور نبوده است . مطالعه پژوهشهای متخصصان علوم انسانی در طی دو سه قرن گذشته نشان می دهد که عده زیادی از آنان همواره وقت خود را […]
شکست تحصیلی و خسارتهای ناشی از آن فهرست مطالب مقدمه: چکیده تحقیق : بیان مسئله : فصل اول معرفی تحقیق تعریف موضوع تحقیق ضرورت تحقیق فایده تحقیق اهداف کلی و ویژه تحقیق محدودیت های تحقیق تعریف واژه ها و اصطلاحات فصل دوم ادبیات و پیشینه تحقیق الف- فقر و محرومیت اقتصادی : ب- نامناسب بودن […]